Találatok a következő szerzőre: zogmund

Mage Knight: The Apocalypse Dragon - Új kontent a láthatáron!

Egyik kedvenc tárasjátok a Mage Knight, a kedvenc tervezőm pedig Vladda Chvatil, még jó hogy felkaptam a fejem, mikor megláttam a hírt, hogy új kiegészítőt terveznek, The Apocalypse Dragon néven!
Nem mindenapos, hogy új tartalom érkezik a játátékhoz, legutóbb 2018-ban (!) jött ki az Ultimate Edition, ami sok újdonságot nem hozott, csak egy nagy dobozt. Kiegészítő pedig 2015-ben volt a Shades of Tezla.

Ezt sajnos nem Vlaada tervezi, de bevonták a tervezésbe, reméljük jó sül ki belőle.
A leírás szerint új hőst kapunk (Coral), lesznek újfajta ellenfelek, kampány, új helyszínek és helszín típusok. Sokan hiányolják, hogy a szóló módhoz nem adnak sokat, pedig úgy játszanak a legtöbben. Meglátjuk.
Mindenesetre én már a hírnek is örülök :-)

Mage Knight: The Apocalypse Dragon - társasjáték kiegészítő

Olvass tovább →

Expressions - a Crew nyomában

Nehéz ma már olyan zsánert találni a társasjátékos világban, ahol ne lenne zsákszámra versenyző a piacon.
Üdítő amikor feltűnik a színen egy-egy új próbálkozás, hát még akkor, mikor ez a kísérlet nagyot szól!
Ilyen volt nem is olyan nagyon rég a The Crew, ami egy trick-tacking (a.k.a. ütés-vivős és igen, ide mindig ki fogom tenni azt, hogy sic! annyira idegenül hangzik nekem ez...), kooperatív (!) és limitált kommunikációs (!!) kártyajáték.
Egyik kedvenc játékom, éppen ezért egyből felkaptam a fejem, mikor hallottam az Expressionsról!

Expressions - társasjáték

Nem mindenben hasonlít a fent említett klasszikushoz, legfőképpen abban nem, hogy ez nem trick-tacking.
Van x kártya amit szétosztunk a játékosok között és ki kell találni kinek mi van a kezében. Akkor nyer a csapat, ha többet találtunk, ki mint amit nem és amit büntetésként el kellett dobni.
Több csavar is van benne.
Bármikor lehet segítséget adni a többieknek (ez is limitált kommunikációs, hasonlóan a The Crew-hoz), viszont minden segítség egy büntetőpont lesz a játék végén!
Másik, hogy mikor rosszul tippelünk, akkor nekünk is el kell dobni egy lapot a kezünkből (ami büntetőpont lesz), de ez egyúttal egy segítség is a csapattársainknak!
Zseniálisnak hangzik ez utóbbi ötlet, hogy amikor büntet a játék, az egyben egy jutalmazás is!

Nagyon várom már, hogy kipróbáljam, hogy vajon a fent említettek játék közben tényleg azt nyújtják-e amilyen élményt gondolok hozzá.
Szintén jó pont lehet, hogy, mivel elég kis csomagban elfér, valószínűleg ár-érték arányban is szuperül teljesít majd!

Olvass tovább →

Elkerülte a rivaldafény: Commissioned

Nehéz jó bibliai tematikájú játékot készíteni. El kell kerülni azt, hogy elbagatellizáljon bizonyos dolgokat, vagy hogy elvesszen a kereszténység szellemisége a játékból és mégis élvezetes legyen, mint társasjáték.
Több olyat lehetne felsorolni, ami valamelyik kritériumnak megfelel, de mindnek nem. Általában van a keresztény szellemiség veszik el, vagy az, hogy élvezhető társasjáték kerekedjen belőle.

Üdítő kivétel a Commissioned, amit sajnos az Elkerülte a rivaldafény sorozatba kell illesztenem.
De hátha valaki ráakad egy eladó példányra valahol, mint nekem sikerült pár éve, és akkor örömmel lecsap rá!

Commissioned

Olvass tovább →

MIért vettem meg? - Earth

Előbb írtam a Nidavellir beszerzésének történetét, és már itt is a következő!
Természet tematikájú társasjátékok tömege tarolt tavaly. Ok, nem csak tavaly, de így jött ki "szépen" a mondat... Reneszánszukat élik az elmúlt években. Wingspan, Cascadia, Parks, Meadow, Ark Nova, Earth. Megannyi sikeres, díjnyertes játék!
Leginkább az Ark Nova az amire szemet vetettem, de végül az Earth lett belőle. El is mondom, hogy miért.

Earth - Társasjáték

Olvass tovább →

Miért vettem meg? - Nidavellir

Néha érdekes, hogy miért vesz meg az ember egy-egy dolgot. Főleg, ha abból a fajtából már több is van.
Mi a motiváció mögötte, miért áldoz rá pénzt, esetleg időt, energiát a választásra, utánajárásra.
Arra gondoltam, hogy mikor megveszek egy játékot (vagy akár visszamenőleg is, ha érdekes), megírom mi vett rá, miért döntöttem mellette.
Hátha ez is inspirációt ad másoknak (pl, hogy hogyan adjanak el nekem valamit ;-))

A sorozat (mert annak szánom) kezdéseként, íme az idei első szerzeményem a Nidavellir rövid "beszerzési története".

Nidavellir

Olvass tovább →

2023 számokban

Eltelt egy év, ilyenkor jönnek a szokásos statisztikák, most én is visszatekintek egy kicsit, mik voltak a számok 2023-ban.
194, 79, 42, 23, 6! Nem, ez itt nem hat faktoriális. De hogy mi, az mindjárt kiderül!

Olvass tovább →

Minden idők legjobbjai - #20-11 (2022)

Jönnek a nehéztűzérek :-)
Itt már egyre összetettebb játékok következnek. Lesz "visszatérő vendég", kooperatív többség, 15 percestől a 3 órásig és még több Vlaada.

Csapjunk is a 20-11-es listába!

Olvass tovább →

Minden idők legjobbjai - #30-21 (2022)

A Century sorozat első két eleme keretezi ezt a tízest, de a parti játékok dominálnak!
Kedvenc tervezőm Vlaada Chvátil két játékkal is képviselteti magát (és nyilván lesz még!) és tele van C betűvel kezdődő játékokkal.
De elég is legyen ennyi "érdekesség", jöjjön a középső tízes: 30-21. helyezettek!

Olvass tovább →